top of page

Curs: Posa el mòbil en mode responsable

Públic·19 Alumnat del curs

Reflexions durant el curs

Després de llegir el Tema 2, hi ha diversos conceptes que m'han cridat molt la atenció. Un dels més impactants és els riscos d’un ús irresponsable del mòbil. Em fa reflexionar sobre com hem normalitzat estar hiperconnectats sense adonar-nos dels efectes que això té en la nostra vida diària.

M'he adonat que el mòbil és una eina amb doble cara, i m'ha semblat molt rellevant: ens connecta amb el món, però també pot desconnectar-nos de la realitat i generar distracció, estrès o dependència. Es facil passar hores mirant la pantalla sense adonar-nos del temps perdut ni de com això afecta les relacions personals. Aquest concepte em recorda la importància de l’equilibri i de ser conscients de quan el dispositiu ens ajuda o ens distreu.

Els hàbits saludables i l’ús responsable són un altre punt clau que he trobat molt pràctic, ja que pots gestionar el temps que fas servir el mòbil amb autocontrol, seguretat digital i respecte a les relacions socials, gestio de temps i ús productiu.

Personalment, em plantejo i ara endavant encara mes, petits reptes, com passar una hora sense mirar el mòbil, deixar-lo fora de l’habitació a la nit o reservar franges sense dispositius durant moments socials i de descans.

En resum, crec que el mòbil és un aliat, però requereix d’un ús conscient i equilibrat. Establir límits i implementar hàbits saludables no només beneficia la meva salut i relacions, sinó que també és una eina educativa per ajudar els joves a desenvolupar una relació sana amb la tecnologia.

26 visualitzacions
bottom of page