Avui començo el curs!
👋 Hola a tothom, avui començo el curs “Posa el mòbil en mode responsable”.
M’hi he apuntat perquè m’interessa entendre millor com podem gestionar l’ús del telèfon mòbil de manera conscient i equilibrada, sobretot pensant en els joves i en com acompanyar-los a desenvolupar hàbits digitals saludables.
Em dedico al món del lleure i crec que aquest curs em pot donar eines molt útils per acompanyar infants i adolescents en aquest àmbit.
Tinc moltes ganes d’aprendre i compartir experiències amb vosaltres.
Després de llegir la introducció del Tema 1, hi ha alguns punts que m’han cridat especialment l’atenció. M’ha sorprès veure com el mòbil ha passat de ser un dispositiu només per trucar a convertir-se en un “ordinador de butxaca”. També m’ha fet reflexionar el fet que no només ha transformat la comunicació, sinó també l’educació, el treball i tota la vida personal.
Una de les preguntes de reflexió que més m’ha fet pensar és: “Podríem viure sense mòbil avui dia?”. Personalment crec que seria molt difícil, sobretot a nivell laboral i social. Tot i així, penso que tot depèn de l’ús que en fem: el mòbil pot ser una eina molt potent i útil, però si no el gestionem bé pot acabar generant dependència.