top of page

Curs: Posa el mòbil en mode responsable

Públic·20 Alumnat del curs

Reflexions durant el curs

Estic començant a tenir més consciència de que el mòbil, tot i ser una eina molt útil i pràctica, pot acabar generant problemes si no en fem un ús equilibrat.

D’una banda, el tema de l’addicció al mòbil m’ha fet veure que el risc no és només el temps que hi dediquem, sinó sobretot com aquest ús afecta la nostra vida, la salut i les relacions personals. Molts símptomes com mirar-lo sense motiu, sentir nervis si no el tinc a prop o desatendre activitats importants són conductes que tots hem experimentat alguna vegada.

També he entès que moltes aplicacions estan dissenyades per fer-nos difícil desconnectar, amb notificacions constants i contingut infinit.

D’altra banda, el tema sobre el mòbil i les relacions socials m’ha fet reflexionar sobre el concepte de “presència absent”: estar físicament amb algú, però emocionalment desconnectat perquè estem pendents de la pantalla. Això em sembla molt real i freqüent. He vist que el mòbil, en comptes de facilitar sempre la comunicació, pot fer que les converses siguin més superficials i amb més malentesos. Tot i això, també té molts avantatges: ens permet mantenir vincles, sentir suport i organitzar-nos millor. La clau, per tant, no és renunciar-hi, sinó utilitzar-lo amb consciència.

En conjunt, el que em és la necessitat de trobar un equilibri entre la vida digital i la vida real, posant límits clars. Accions senzilles com establir moments del dia sense mòbil (sobretot abans d’anar a dormir o durant els àpats), silenciar notificacions innecessàries o mirar als ulls quan parlem amb algú poden millorar tant el descans com la qualitat de les relacions.

Crec que aquests aprenentatges m’ajudaran a repensar la meva relació amb el mòbil i a adoptar hàbits més saludables i respectuosos amb mi mateix i amb les persones del meu entorn.

26 visualitzacions
bottom of page