top of page

Curs: Posa el mòbil en mode responsable

Públic·19 Alumnat del curs

Activitat

L'article aborda un tema molt rellevant i contemporani. Il·lustra amb exemples com els telèfons mòbils poden afectar les activitats quotidianes. Fa reflexionar sobre com s'utilitza la tecnologia. Negatiu: Pot ser massa pessimista i no emfatitza prou els avantatges dels telèfons mòbils. Omet la inclusió d'altra informació rellevant, com ara dades o estudis que donin suport a les afirmacions. Passa per alt les diferències de grups d'edat o la finalitat d'ús del dispositiu.

Exemple de debat en grup.

Defensa: "Estic d'acord amb l'Eva quan diu que la tecnologia pot ajudar molt en medicina, ja que gràcies als telèfons mòbils i la telemedicina hi ha pacients que poden ser tractats ràpidament."

Refutar: "D'altra banda, no estic d'acord amb el punt sobre la pèrdua de llibertat."

32 visualitzacions
不明なメンバー
2025年11月21日

Hola, Marc,

Jo també opino, com tu, que, en línies generals, l'article sembla bastant pessimista. Sembla que la seva pròpia experiència personal estigui, en certa manera, ofuscant el seu discurs, especialment quan parla en les possibilitats de rehabilitació i que un 30% de persones hi recau. En aquest sentit, crec que hauria de fer una diferenciació entre tenir una lleu addicció (per exemple, pel mòbil durant períodes d'estrès agut) o bé tenir ja un problema mental de base i fer servir l'addicció com a via d'escapament, tal com menciona en l'article i que, per tant, el fet de recaure no es degui a la pròpia addició sinó a la patologia de base que l'ha causat. Potser el discurs pessimista pretén generar més conscienciació general, però hi trobo a faltar un xic més d'optimisme.

bottom of page