ACTIVITAT - TEMA 1
Després d’aquesta activitat, he pres consciència de com el mòbil pot influir tant positivament com negativament en la nostra vida. Tot i que és una eina útil per comunicar-me, estudiar i estar informat, també he vist que sovint el consulto per inèrcia i això em pot fer perdre el temps o desconnectar del que passa al meu voltant.
Canvis que puc fer: Vull establir moments concrets del dia per desconnectar del mòbil, sobretot durant els àpats i quan estic amb amics o família, i activar el mode “no molestar” per evitar distraccions quan estudio o necessito descansar.
Em considero dependent del mòbil? En part sí, perquè noto que el consulto sovint sense necessitat, només per omplir buits o evitar avorriment. Però ara que n’he pres consciència, em veig capaç de controlar-ho millor.
Com ajudaria altres joves? Crec que parlar-ne o fer activitats com aquesta pot ser molt útil. També proposaria establir normes d’ús responsables dins dels grups, com no mirar el mòbil mentre parlem entre nosaltres, o crear espais "lliures de pantalles".
En definitiva, vull tenir un ús més conscient del mòbil i cuidar més les meves relacions i el meu benestar.