top of page

Curs: Posa el mòbil en mode responsable

Públic·22 Alumnat del curs

PAS 2: Debat en grups al fòrum

Hola! He llegit la intervenció de Gloria Roger Gambin i estic d’acord amb molts dels teus punts. Tens raó quan dius que el mòbil no és intrínsecament dolent i que la clau està en educar els joves per fer-ne un ús responsable. És cert que establir normes clares i supervisió familiar ajuda molt a prevenir conductes addictives, i que la prohibició absoluta no sol funcionar, tal com assenyala l’article. També comparteixo la idea que la col·laboració entre famílies, docents i professionals és essencial per detectar problemes a temps i donar suport als adolescents, reforçant la responsabilitat comunitària.

Ara bé, crec que cal matisar alguns aspectes que has mencionat com a negatius. Dius que l’ús excessiu del mòbil i les recompenses immediates poden generar dependència i dificultar l’autoregulació. Jo estic d’acord, però penso que no tot depèn del mòbil en si, sinó del context en què s’utilitza. Per exemple, si es promou un ús educatiu i amb límits, fins i tot les aplicacions o jocs amb recompenses poden ajudar a desenvolupar hàbits de planificació, resolució de problemes i cooperació, en lloc de fomentar addicció.

També dius que el mòbil i les xarxes poden reduir la comunicació cara a cara i fomentar l’aïllament. Estic parcialment d’acord, però crec que les xarxes socials també poden apropar persones que estan separades geogràficament, permetent mantenir amistats i reforçar vincles, sempre que s’utilitzin amb consciència i sense substituir les relacions presencials.

Finalment, respecte a l’accessibilitat prematura, estic totalment d’acord que els infants molt petits no haurien de tenir mòbil. Però crec que més que prohibir-ho estrictament, cal educar els nens i les famílies des de casa i des de l’escola per aprendre a fer un ús crític i segur dels dispositius. Així, quan arribi l’edat adequada, ja tindran eines per gestionar-los amb responsabilitat.

En resum, penso que el mòbil és una eina amb avantatges i riscos. La diferència està en l’educació, la supervisió i la consciència sobre el propi ús. Només així podem aprofitar els beneficis sense caure en els efectes negatius que assenyala l’article.

3 visualitzacions
bottom of page