ACTIVITAT - TEMA 2
INTERVENCIÓ 1: “Jo controlo el mòbil”
Jo penso que el mòbil, com qualsevol altra eina, depèn de com la fem servir. És cert que pot ser una font de distracció, però també ens dona moltes oportunitats: estar informats, comunicar-nos ràpidament o fins i tot aprendre. Crec que el problema no és el mòbil en si, sinó l’ús que en fa cada persona. Si ens marquem límits clars, com per exemple no mirar-lo mentre estem amb amics o estudiar amb el mòbil en silenci, podem controlar-ne l’ús perfectament. Cadascú ha de ser conscient i responsable, i saber quan és el moment d’apartar-lo.
INTERVENCIÓ 2: “El mòbil ens controla”
Tot i que és veritat que podem posar límits, crec que moltes vegades no som del tot conscients de com el mòbil ens afecta. Les notificacions, els sons i les aplicacions estan pensats per enganxar-nos i fer que hi passem més temps del que voldríem. Personalment, m’he trobat revisant el mòbil sense adonar-me’n, o deixant de prestar atenció a qui tinc davant. Això demostra que no sempre som nosaltres qui tenim el control. Desconnectar costa molt, i això és un senyal que, sovint, el mòbil ens controla més del que pensem.