top of page

Curs: Posa el mòbil en mode responsable

Públic·19 Alumnat del curs

Reflexions durant el curs

Després de llegir tot el Tema 1, hi ha diversos aspectes que m’han cridat especialment l’atenció.

Em sorprèn pensar que la primera trucada des d’un mòbil va ser l’any 1973. També m’ha semblat molt interessant que el SMS, van revolucionar la comunicació amb només 160 caràcters i van obrir noves formes d’expressió.

Em fa reflexionar com de ràpida ha estat l’evolució de la tecnologia i si hem tingut temps de pensar en els límits i usos saludables del mòbil, o si ens hi hem anat adaptant automàticament.

Després de llegir l’activitat de reflexió sobre si el mòbil és una eina imprescindible o una dependència, m’ha fet prendre consciència de com moltes de les meves activitats diàrias depenen del mòbil, des de la comunicació fins a la informació i l’oci. Això em recorda que, tot i ser molt útil, de vegades pot convertir-se en una dependència subtil si no en el gestionem be.

Un dels reptes que em plantejo com a educadora/monitora és ajudar als joves a utilitzar el mòbil de manera equilibrada, promovent hàbits saludables sense imposar normes rígides.

Si hagués de respondre a la pregunta final de l’activitat, diria que el mòbil és més una eina imprescindible que una dependència, sempre que siguem conscients del temps i l’ús que en fem, i establim límits quan cal.

M’agrada compartir aquestes reflexions amb vosaltres i em fa molta il·lusió aprendre i intercanviar experiències durant el curs.

25 visualitzacions
bottom of page